وبلاگ تاریخی و جغرافیایی  " ارگ ایران "

وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران "

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir
وبلاگ تاریخی و جغرافیایی  " ارگ ایران "

وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران "

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir

تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب


تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب

      متن زیر را بدلیل اهمیت از سایت http://www.iranbeh.ir کپی پیس کردم،  درباره کتاب تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب از جناب دکتر حمید شفیع زاده، یک کتاب خوب و ارزشمند از اولین کاشفان قاره آمریکا است.  از این کتاب در فیسبوک و چند جای اینترنت نوشته ام،  امیدوارم جناب دکتر حمید شفیع زاده،  PDF کتاب خودشان را درست کنند،  و رایگان در اینترنت منتشر نمایند،  تا بیشتر به بخشی از علم در ایران و برای ایرانی خدمت شود.

متن دکتر حمید شفیع زاده

از کلیه علاقه مندان به تاریخ و تمدن اقوام ایرانی باستان در قاره ی امریکا ی جنوبی و شمالی که مایل به همکاری در ساخت فیلم سینمایی در ژان درام و مستند و ساخت سریال می باشند را دعوت به همکاری می نمایم.  دکتر حمید شفیع زاده

09372079606  و   03117815759

Dr_shafizadeh3@yahoo.com

باتشکر...

بسم الله الرحمن الرحیم

  الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد خاتم النبیین وعلی الائمه المعصومین وعلی جمیع الانبیاء والمرسلین

 

غرض از نوشتن این کتاب اثبات این موضوع می باشد که بعضی از اقوام وتمدنهای قاره های امریکا از ایران نشات گرفته است ودر این قاره اقوامی از مسلمانان وجود داشته اند ودر این راه بیش از 1000 دلیل وسند وعکس ارائه می شود.مردم واقوام مختلفی از جهان پیش از غربی ها پا در سرزمین امریکا گذاشتند،وغربی ها آخرین قومی بودند که به این سرزمین رسیدند،غربی ها تاریخ سرزمین امریکا را آنگونه که خود خواستند ،نوشتند ،نه آنگونه که حقیقت داشته ودارد.

 

حداقل سود خواندن این کتاب دانستن گوشه های از تاریخ امریکا می باشد که به عمد از دید همگان دور نگه داشته می شود. عموم مردم جهان حتی بومیان امریکا از تاریخ خود بی خبرند،وآنچه ازتاریخ می دانند عموماً از فیلم ها وکارتون هایی می باشد که دستگاه رسانه ای غرب به خورد مردم داده است.در این فیلم ها بومیان امریکا را انسان های وحشی وخونریز و ظالم وبی فرهنگ وفهم  نشان میدهند،که فقط کارشان حمله به روستا ها وقطارها ودلیجان های غربی ها می باشد،وغربی های مظلوم فقط از خودشان دفاع می کنند!

 

نوشتن در مورد ارتباط ایران باستان با قاره امریکا بسیار مشکل می باشد ،زیرا حتی یک کتاب  هم در این مورد وجود ندارد،از طرفی تعداد اندک کتابی هم که در مورد حضور دیگر اقوام در امریکا نوشته شده است،حتی یک عدد از آن هم در ایران موجود نمی باشد. 

 

درکل،نوشتن وصحبت کردن در مورد تاریخ جهان بخصوص تاریخ علم وکشف امریکا بسیار سخت می باشد،این نه بخاطر پیچیدگی این موضوع وتناقضات بی حد آن ، بلکه عمده مشکل به خاطر موضوعی است که من به آن بت غرب می گویم،حقیقت این است که غربی ها چندین قرن است که با انواع شگردها وپیچیده ترین روش ها ،خود را به جای معبود وخدای انسان ها جازده وجا انداخته اند.کم نیستند از ملل واقوام با ادیان به ظاهر مختلف ومناسک متفاوت ،که در واقع خدای آنها غرب است. جالب این است که بسیاری از آنها خود از این موضوع بی خبرند.کم نیستند در میان مسلمانان وایرانیان که هر روز 5بار نماز می خوانند وبه حج می روند وحتی جهاد می کنند،اما خدای آنها غرب است نه خدای واحد حقیقی،حقیقتاً که درک این موضوع بصیرتی مثال زدنی می خواهد.

 

هیچ شهر ومکانی نیست که این فرهنگ درآن حضور نداشته باشد زیرا جایگاه واقعی آن قلوب انسان ها است. این خدا به نژاد وجنس وسن وابسته نیست زیرا ابزار نفوذ آن تولا وتبری است،همان موضوعی که ما از آن غافل شدیم وآنها به معجزه این سنت پی برده وبه نحو احسن ازآن استفاده کردند.این سخن معصوم کلامی حق وپر معنی است که دین چیزی جز تولا وتبری نیست دین چیزی جز آنچه ما دوست داریم نیست. اما ممکن است کسی سوال کند این بحث چه ربطی به موضوع این کتاب دارد .

 

کافی است مطلبی هر چند بی اساس وبی منطق از این پیامبران غرب اعلام شود تا اکثر قریب به اتفاق ما آن مطلب را چون وحی الهی در نظر گرفته وحتی فکر کردن در مورد صحت وسقم آن را گناه نابخشودنی بدانیم.در رگ وپوست ما جا زده اند که هر چه زیبا است وهر چه منطقی است یا از غرب است یا ریشه در آن دارد. وهر آنچه غیر از آن مصدر صادر شود، پوچ وبی ارزش وجای شبهه واما واگر دارد.

 

لذا با این تصور ما ،هرآنچه آنها به انواع زبان ها به ما بگویند، حتی اگر صد ها دلیل بر ابتذال وپستی آن باشد، بسیاری از ما سریعا می پذیریم و وقتی از آنها می پرسیم چرا این کار واین منطق را پذیرفته اید با حالتی که نگاه عاقل اندر سفیه را تداعی می کند با بادی در گلو میگویند: امل،عقب افتاده این مد جدید است که در غرب همه از آن پیروی می کنند.صدها عادت زشت وقبیح چون بد حجابی وبی بند باری تامصرف الکل وهم جنس بازی وصد ها مد لباس احمقانه از این جمله هستند.  شاید بعضی بگویند این عارضه خاص عوام وافراد بی سواد است ،اما حقیقت این است که دانشگاه ها به گونه ای دیگر در مقابل این معبود رکوع وسجده می کنند، این مرض یا در واقع این خدا به دانشمند وسیاست مدار وجوان وپیر رحم نمی کند زیرا در ذات خود بسیار مستبد می باشد،کم نیستند سیاست مدارانی که اوج حکومت اسلامی را رسیدن به مرحله ای می دانند که ژاپن به آن مرحله رسیده است .

 

از طرفی این فرهنگ  جوی درست کرده است که  مردم موضوعات ومفاهیم جدید را  بجزاز  غربیان ،از کس دیگری  نپذیرند ولو صدها دلیل وجود داشته باشد ، ولی اگر همان مطلب را یک دانشمند غربی اظهار کند ،حتی بدون دلیل سریعا پذیرفته می شود. از این جمله است بسیاری از مباحث در حوزه تاریخ وتمدن.

 

غربی ها تاریخ را به گونه ای نوشته اند، که هر چه خوبی وشکوه وعظمت می باشد متعلق به آنهاست ودیگران هر چه دارند از این 300سال تاریخ غرب و صدسالی است که یونانیان  به ادعای دروغین آنهاپرچمدار علم بوده اند و صدها تمدن دیگردر طول صد ها قرن غیر از توحش وعقب افتادگی چیزی نداشته اند. حال کسی نیست بپرسد این یونان  محل جغرافیایی آن کجا بوده، این علوم را از کجا آورده است وصدها سوال دیگر. آن ها خوب می دانند که اگر بخواهند ملتی را به زیر بکشند ابتدا بایدفرهنگ آن قوم را بزیر بکشند وبرای اینکه فرهنگ قومی را زیر بکشند تاریخ آن قوم را تحریف می کنند آیا تحریف دین چیزی جز تحریف تاریخ می باشد؟

 

آنها در این راه اقدام به اسطوره سازی می کنند. هر قوم وتاریخی بر دوش اسطورهایش بنا می شود وبا مرگ آن اسطوره ها، مرگ آن تاریخ فرا می رسد .آنها برای تغییروتحریف تاریخ  اقدام به اسطوره سازی می کنند. وکسانی که حتی سواد خواندن ونوشتن نداشته وتنها هنر آنها ددخویی وجنایت می باشد را بعنوان یک قهرمان وکاشف بزرگ جا می زنند.

 

از طرفی گروهی مغرض یا نادان در ایران وجود دارند که هر آنچه در مورد ایران وتاریخ باشکوهش گفته شود را  با ادبیاتی ظاهراً علمی وچند کلمه قلمبه وسلمبه رد می کنند ونویسنده را به تهمت ناسیونالیسم کهنه ایرانی می آزارند و تا آنجا پیش می روند که اشخاصی چون جابربن حیان یا کورش را زائیده ذهن توهم زده ایرانی عقده ای می دانند که چون در قبال تمدن غرب کم آورده است، دست به دامن اینها شده اند.اما همین افراد در برابر غربیان تا کمر خم میشوند ودر تعریف وتمجید از غرب کار را به حد افراط می کشانند.

 

حدود 2500 سال تاریخ مدون داریم که ایرانیان به تمام مناطق جنوب شرق آسیا و دریای چین وژاپن، هم از راه خشکی وهم از راه دریا رفت و آمد داشته اند. ده ها کتاب از دریا نوردان وسیاحان ایرانی در این مورد وجود دارد. صد ها جزیره وبندر در این نواحی نامی ایرانی دارند، ده ها قوم ایرانی هنوز در ژاپن ،چین ،مالزی واندونزی و ....زندگی می کنند، اقوامی چون شبانکاره، سیاک، جاوئی، لر وآینو وآیغور.کلمات فارسی در جنوب شرق آسیا بخصوص در کشتی رانی بالغ بر چند صد عدد می باشد. حروف ربط ودستور زبان آنها در بسیاری از موارد شبیه فارسی می باشد وصدها تشابه  دیگر در آداب ورسوم ولباس وباورهای آنها وجود دارد.از طرفی روح سلحشوری وشجاعت وکشف سرزمین های جدید در روح ایرانی بیداد می کند. ضمناً آنها قادرند کشتی های فوق سبکی بسازند که بسیار سریع  وچابک فاصله  بندر سوماترا تا بندر کانتون چین را 20 روزه بپیمایند ،که در آن زمان یک معجزه بوده است. حال شما بگویید شما 2 هزار سال در اطراف قاره استرالیا رفت وآمد داشته باشید با این همه علم وامکانات، ولی آن را کشف نکرده باشید،اما یک اروپائی به نام آقای تاسمانی یا آقای جیمز کوک  یا ماتیو فلیندز از آن سر دنیا با کشتی هایی که در مقابل کشتی های ایرانی لگن هم حساب نمی شده آنهم با راهنمای محلی  از آنجا رد می شوند وآنگاه آنها کاشف استرالیا می شوند.

 

حال اگر ده ها دلیل و نقشه ومدرک مستند وعلمی ارائه کنید که ایرانی ها در آن سرزمین قرنها حضور داشته اند، هیچ فایده ندارد . ولی کافی است یک غربی یک ادعای بزرگتر از آن بکند فوری پذیرفته می شود ، پارادوکسی از این بالاتر سراغ دارید.

 

ایرانی ها دوهزار سال زودتر از اروپائیان قاره افریقا را دور زده بودند وقرنها در کنار دماغه امید نیک، امپراطوری شیرازی ها را در زنگ بار ( زنگ به معنی سیاه پوست و بار به معنی ساحل وبندر)وموزامبیک(موسی بیک از سران سلسله امپراطوری شیرازی ها در جنوب شرق افریقا) تشکیل داده بودند که به گفته تاریخ نگاران غربی، از نظر علم وتمدن، قرن ها از اروپائیان وحشی که به این منطقه هجوم آورده ودست به وحشتناکترین کشتارها زدند، پیشرفته وجلوتر بودند وچنان تمدن صلح جوئی تشکیل داده بودند که تمام اقوام در صلح وآرامش زندگی می کردند وعملاًچیزی بنام ارتش نداشتند وهیچ گاه دست به تجارت برده نزدند.اما  اروپائیان هنوز پایشان به آنجا نرسیده،میلیو نها برده به اسارت گرفته که بیش از نیمی از آنها در راه تلف شدند .

 

ایرانیان  پی به اهمیت حفر کانال سوئز برده وآن را حفر کردند وپا در سرزمین امریکا هم از طریق شرق وهم از طریق غرب گذاشتند،و در آنجا امپراطوری های عظیمی چون  مایاها،آزتک ها واینکا ها را بوجود آوردند اما در تاریخ در مورداین مطالب چیزی  نمی نویسند. در ایران کسی نیست که مارکوپلو وکریستف کلمب را نشناسد اما آیا کسی حاج سید محمودشمس را که 100سال زودتر از کلمب پا در امریکا گذاشت، می شناسد؟ آیا کسی ابن بطوطه و کیقباد جهانگرد را می شناسد؟ ایرانی ها حداقل دو هزار سال زودتر از غربی ها به کشف مناطق دنیا اقدام کرده اند ولی متاسفانه غربیها  همه را به نام خود مصادره کردند وپس از آن تقریباً تمام اسناد ومدارک را از بین بردند وحتی برای این کار دست به انهدام وقتل عام های گسترده زدند تا حدی که سرزمین های بزرگتراز وسعت ایران واقعاً خالی از انسان شد، ازجمله نسل کشی اقوام کارائیب که در بخش های بعدی تا حدودی در این مورد نوشته ام.

 

اما بعد،سال های متمادی می باشد ،شاید از اوایل سال هایی که دانشجوی رشته پزشکی شدم با خواندن کتاب "فرهنگ اسلام در اروپا "نوشته خانم دکتر زیگرید هونکه،علاقمند موضوع تاریخ وفرهنگ وتمدن شدم، بارها آرزو کردم که ای کاش در رشته باستانشناسی یا تاریخ تحصیل می کردم اما دیگر دیر شده بود (اگر چه کتابهای بسیاری در مورد باستانشناسی خواندم) این علاقه موجب شد تا حدامکان از رشته پزشکی دور شوم تا اینکه در این اواخر به کلی این رشته را کنار گذاشته ووقت خودم را صرف مطالعه وتحقیق در زمینه تاریخ وتمدن اقوام وملل بخصوص آثار وشواهد حضور اقوام ایرانی در سرتاسر جهان کرده ام.

 

در این گیر ودار،گاها به مطلبی بر می خوردم که نشان از حضور ایرانیان باستان در قاره امریکا داشت لذا سالهای اخیر را صرف مطالعه اقوام بومی امریکا کردم وهر چه پیش رفتم به شواهد وآثاربیشتری بر خوردم و به این یقین رسیدم که بسیاری از اقوام بومی قاره امریکا اصلاً ایرانی می باشند.شاید حدود یک میلیون عکس از آثار تمدن قاره امریکا را بررسی کردم وهزاران مطلب در مورد آنها به زبانهای مختلف را مطالعه کردم، بارها خواستم که دانسته ها وکشفیات خود را که از بررسی عکسها و مطالب وتطبیق آنها با ایران باستان بود به چاپ برسانم ولی هر بار موضوع ومطلب جدید پیدا می شد که باید در آن غور میکردم لذا چاپ این کتاب سالها به تاخیر افتاد.

 

از آن جائیکه صحبت در مورد آثار وشواهد حضور ایرانیان در قاره امریکا چندین جلد قطورکتاب نیاز دارد واز طرفی ترجمه ونوشتن وتدوین هزاران عکس ومطلب شاید سالیان دراز طول بکشد ، لذا صلاح ومصلحت دیدم که کلیات مطالب را به شکل مختصر در این کتاب به چاپ برسانم. کتاب حاضر در واقع بیشتر مقدمه ای کوتاه  بردیگر کتابهایی می باشد که اگر عمری بود وتوفیقی، خواهم نوشت. لذا کوتاهی  ونواقص کتاب را بر من ببخشایید زیرا متاسفانه در این راه تنها می باشم ،واگر چه  درد دل بسیار از رنجها وکمبود وبی تفاوتی وعدم درک وحتی تمسخر در این راه کشیده ام، اما از کسی دل گیر نیستم زیرا به آنها حق می دهم ،جمیع مردم پیرو آنچه می دانند می باشند نه آنچه  واقعیت دارد، لذا از کلیه کسانی که علاقه مندند در این راه قدمی بر دارند  امید یاری دارم .

 

در این کتاب ابتدا با استناد به مدارک وحقایق مختلف،این حقیقت ثابت می شود که غربی ها تا اواخر قرن 18 م  قادر به ترسیم نقشه نبوده ونقشه های آنها کپی از نقشه های ایرانیان ومسلمانان بوده است. سپس نمونه هایی از نقشه های قاره امریکا پیش از کلمب مورد بحث ونمایش قرار داده می شود که عموماً متعلق به ایرانیان می باشد پس از آن مشترکات فرهنگی،مذهبی وهنری وقومی مورد بحث قرار می گیرد وپس از آن از اقوام بومی امریکا صحبت می شود، که بسیار شبیه اقوام ایرانی می باشند. مطالب این کتاب بصورت روان وساده نوشته شده است زیرا گروه هدف این کتاب تمام مردم ایران با هر سطح سواد ودانش می باشد. همچنین سعی کردم در حد امکان مطالب مختصر و مفید نوشته شود. در این کتاب از تصاویر بسیار استفاده کرده ام ،که شنیدن کی بود مانند دیدن. در مقابل هر عکسی از تمدن امریکایی عکسی تقریباً مشابه آن از ایران گذاشته ام واین کار بسیار سخت وهزینه بر و وقت گیر بود برای نمونه شما از اینترنت یک عکس از هر تمدنی خواستید بگیرید ومشابه آن را در ایران پیدا کنید،حال تصور کنید بیش از 700 عکس در این کتاب به کار رفته است.

 

نکته ای که در همین مقدمه باید به آن اشاره کنم،سوالی می باشد که هم از طرف بومیان امریکا وهم از طرف بعضی از هم وطنان ،بسیارمطرح می شود. این سوال این است که اگر سرخپوستان امریکا، ایرانی هستند پس چرا چهره وقیافه آنها با ما متفاوت می باشد ومثلاً می گویند آنها شبیه مغول ها یا افغانی ها هستند.جواب این است که:اول اینکه من نمی گویم تمام قبایل واقوام بومی امریکا ایرانی هستند. بلکه این اقوام از چین وهند و جزایر پلونزی و دیگر ملل هم هستند وفقط بعضی از آنها ایرانی می باشند.

 

دوم اینکه باید توجه کنید منظور من از ایران ،ایران باستان می باشد که از هند و شمال شرقی کشور چین تا ترکیه امروز را شامل می شده. و اگر توجه کرده باشید اقوام شمالی ایران از جمله تاجیک ها و ترکمن ها کم وبیش شبیه نژاد زرد می باشند اگرچه دیگر به سختی می توان نژاد خالص پیدا کرد.

 

سوم اینکه ایرانیان هرگز نژاد پرست نبوده و کسی را به بردگی نگرفته اند.وهمیشه به تمام اقوام میهن خود فرصت رشد وشکوفایی می داده اند، مجسمه هایی از پادشاهان ساسانی وجود دارد که چهره آنها شبیه نژاد زرد می باشد.ایران از معدود کشور های جهان می باشد که از تنوع نژادی بالایی برخوردار است.

 

چهارم اینکه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، سران بعضی از اقوام امریکا ازجمله سران اینکا ومایا ها وآزتک ها همه قیافه ای ایرانی داشته اند وآنها با یاری واتحاد دیگر اقوام حاضر در امریکا، توانستند امپراطوریهای بزرگی چون اینکا ها وآزتک ها ومایا ها را پایه گذاری کنند. اگر به  ده ها عکس از سران وپادشاهان اینکا که در صفحات بعدی قرار داده ام توجه کنید، خود به این نتیجه خواهید رسید.

 

از طرفی در امریکای شمالی ودر مکزیک ودر کلمبیا وگواتمالا شما اقوامی را می بینید که کاملاً شبیه ایرانی ها می باشند واصلاً شبیه نژاد زرد نمی باشند. برای نمونه به عکس های اقوام مکزیک وپوئبلو وماندان وکاوشکار توجه کنید.

 

فهرست مطالب موجود در این کتاب

 

مقدمه ................................................................................................13

داستان کشف قاره آمریکا از زبان غربی ها  ................................................20

کریستف کلمب در لباس عربی. .. ..............................................................23

تحریف تاریخ.......................................................................................26

داستان حقیقی کریستف کلمب ..................................................................27

یک کشیش راز کریستف کلمب را افشا می کند. ..............................................29

آیا غربی ها از نظرعلمی و امکانات قادر به کشف امریکا بود ه ان........................31

هانری دریانورد......................................................................................31

گزارش فلیکس فابر از کشتی رانی غربی ها در مدیترانه پس از هانری....................40

اروپائیان تا سال 1485م قادر به دریانوردی نبوده اند بلکه فقط ساحل پیمایی می کرده اند...........42

ایرانیان استاد جهانیان در علوم دریانوردی..........................................................48

موارد لازم برای نقشه کشی و کشتی رانی در دریا..................................................55

پرواز کردن یک خوک در آسمان...................................................................56

این همه نقشه دقیق از کجا آمده است............................................................58

ساعت آونگ دار دقیق، ساخت مسلمانان در قرن 12میلادی درهندوراس.....................59

نقشه مارتین والد سیمولر...........................................................................61

اژدهای وارنه یا سود امریکا.......................................................................64

نقشه محمد بن موسی خوارزمی از امریکا.............................................................65

ابوالعباس  محمد الفرغانی زمینه ساز حرکت کلمب به امریکا.......................................67

آیا خواجه نصیر طوسی از سرزمین امریکا خبر داشته است.......................................66

ابوالثناء اصفهانی وکشف قاره امریکا............................................................67

ابو ریحان بیرونی وسرزمین امریکا...................................................................68

ابوریحان بیرونی انسان یا حیوان نادان واحمق ومضحک وخر..................................68

علت وجود سود امریکا از کجا ریشه گرفته..............................................................69

مسلمانان اساتید غربی ها در دریانوردی وکشتی سازی.............................................71

امریسی وسپوچی..........................................................................................71

حماقت و شیادی غربی ها در نقشه ها ی قرن 16 و17 میلادی..................................72

وقتی استرالیا قطب جنوب می شود.......................................................................76

اولین نقشه سرزمین امریکا از مسعودی957میلادی...............................................79

مهر مسلمانان بر روی نقشه اسپانیایی..................................................................81

نقشه ای غربی که در آن نقشه کش  اعراب معرفی شده اند........................................81

نقشه امریکا متعلق به حمدالله مستوفی..................................................................84

نقشه امریکا متعلق به حاج سید محمود شمس............................................................85

نقشه امریکا متعلق به زکریای قزوینی قرن 13م.........................................................88

نقشه حاج پیر رئیسی سال1513م.........................................................................89

نقشه حاجی احمد و علی مکار رئیسی از جهان وامریکا.................................................93

نقشه امریکا از حمدالله فارسی مستوفی 1329م........................................................95

خلیج هودسن یا کاسپین(دریای خزر) .................................................................97

کشور امریکا را یک مسلمان به نام مصطفی زموری کشف می کند..............................98

نقشه همراه کریستف کلمب.............................................................................100

نقشه ای  متعلق به قرن 16م ازمسلمانان که با نمونه ماهواره ای برابری می کند..............102

نصف النهار مبدا تا سال1851م از ایرا ن (اصفهان)می گذشت...................................104

آیاسرخپوست ها تمدنی نداشتند؟ ..........................................................................109

شهر عطر وگل وآب نما...................................................................................109

به چه دلیل شهر های زیبا وبا شکوه سرخپوستان منهدم شد.......................................113

غربی ها در سالهای اول ورود به امریکا بوسیله سرخپوستان از مرگ نجات یافتند..............115

قوم های مایا و آزتک و بخصوص اینکا، در بدو ورود غربیها به امریکا، از نظر پیشرفت علمی تا اوایل قرن بیستم با اروپا برابری می کرده اند.......................................................................117

سرخپوستان یا بنی حمراء یا فنیقی....................................................................118

حضرت امام علی (ع)وسرخپوستان ایرانی...............................................................120

ایلامیان .......................................................................................................121

نامه معاویه بن ابی سفیان به خلیفه دوم در مورد مهارت ایرانیان در کشتی رانی وکشتی سازی......121

نقشه فنیقی ها از سرزمین امریکا وجهان........................................................................124

نظرحضرت امام خمینی(ره) در مورد ایران ولبنان.............................................................128

به چه علت دریای سرخ،دریای سرخ نامیده شد؟.................................................................130

چرا اعراب ایرانیان را سرخپوست می نامیدند؟................................................................131

دریای پارس یا دریایی سرخ رنگ یا دریایی اریتره..............................................................136

ایرانیان باستان با کلاه پر دار.................................................................................139

علامت دادن با دود وآتش..........................................................................................142

نام کشورهای آمریکا ...........................................................................................143

ریچارد امریکا ..................................................................................................144

سرزمین امریکا قبل از غربی ها هم ،همین نام را داشته است.............................................145

آمریکا یا مارکان نام دشتی درایران............................................................................146

شوالیه های معبد بیت المقدس وسرزمین مارکان..............................................................148

رودخانه مارکان یا آمازون.........................................................................................149

 

نام کشور پرو از نام ایرانی پررود گرفته شده  است ......................................................151

حضور مسلمان در برزیل در اسناد انگلیسی..................................................................160

برزیل یا سرزمین بره سیاه..................................................................................154

آمازون .................................................................................................161

ناحیه داریان(داریوش) یا پاناما ........................................................................165

گواناهانی (اخوان هانی)........................................................................................167

جزیره گودالوپ..............................................................................................170

مکزیک یا ماه کو.............................................................................................174

شهر گودال خار در مکزیک.....................................................................................177

شهرکوه تپه در مکزیک.......................................................................................176

وجود مسجد در شهر تنوچیتیتلان در مکزیک.................................................................181

شهر بتسدا با منارهای بلند مساجدش در مکزیک............................................................185

مسجدی با طرح  کاشی ایرانی در مکزیک....................................................................186

این جا ایران است یا امریکا......................................................................................188

زنان ایرانی در مکزیک وجنوب امریکا در ایالت مکزیکوسیتی...........................................190

اقوام سرخپوست کانادا و امریکا...............................................................................191

سفر یک مازندرانی به امریکا قبل از کریستف کلمب.......................................................195

شهر مدینه در امریکا............................................................................................196

کلمات فارسی وعربی در زبان سرخپوستان.............................................................199

مدرکی مهم از حضور ایرانیان در کشور امریکا وکانادا..................................................200

قوم سرخپوست ایراکو "Iroqu".............................................................202

سرخپوستانی که نماز می خواندند...........................................................................206

آبشار  نیا گرا یا آبشار نیایشگر نامی از قوم ایراکو......................................................218

قوم چروکی یا شاروکی یا شاروخیCherokee""........................................................222

قوم دلاورDelaware"".........................................................................227

قوم سرخپوست شاونی Shawnee"".........................................................233

قوم سرخپوست  ماهی کان یا ماهی خان mahican""............................................237

قوم میک ماک  Micmac""..........................................................................239

قوم  سرخپوست ملا سیدMalaseet"".................................................................242

قوم سوک(خوشه گندم) .................................................................................244

قوم ماندان..............................................................................................247

انیشیناآب Anishinaabe""..................................................................259

قوم سرخپوست سمینول "Seminol"...........................................................264

قوم ملاجان یا ملان جان ""Melungeon  ..................................................272

اقوام پوئبلو یا روستائیان ایرانی در قاره امریکا.............................................273

سکه های ایرانی در امریکا.................................................................288

خط فارسی درکشور السالوادور در امریکای مرک.........................................290

آموزش خط نسخ در صحرای نوادا در کشور امریکا..........................................291

پایه شمعدان ایرانی در امریکا.................................................................295

برج نیوپورت در رودآیلند یاآتشکده ایرانی در امری.........................................296

کوبا یا کعبه ...................................................................................297

سرزمین فوگو  یا آتش...........................................................................300

شهر شوش در برزیل.........................................................................301

نام های ایرانی در قاره امریکا......................................................................302

رودخانه کارون،تیگره ودلاور در امریکا..............................................................303

نمادهای ایران باستان در تمدنهای بومی قاره امریک.............................................305

ژست شاهی .............................................................................................305

چلیپا یا صلیب شکسته................................................................................307

صلیب....................................................................................................318

عقاب ایلامی.............................................................................................322

عقاب دو سر..........................................................................................328

فروهر........................................................................................................334

اسباب بازهای هم شکل............................................................................338

الهه باروری..............................................................................................339

سرهای او لمک.............................................................................................340

تبر.......................................................................................................341

پیکره های تولتک..............................................................................................343

نشان ماه و ستاره.................................................................................................344

ضحاک.....................................................................................................345

تخت دو سر............................................................................................346

پیکره سرهای پارتی.......................................................................................348

براق..........................................................................................................349

آپکال لو...............................................................................................351

سرستونهای دوسر تخت جمشید در مکزیک...................................................354

گوی های(کره)یکسان در ایران وقاره امریکا................................................355

شکل های یکسان .....................................................................................356

ستونهای پارتی یا توتم های پارتی ..........................................................357

انزو یا شیراژدها................................................................................358

گردونه سه پر......................................................................................361

کوکولکان.......................................................................................362

سر اژدهای پر دار..................................................................................363

مجسمه خالدار .........................................................................................364

مار پرنده............................................................................................363

مرد بالدار نیزه به دست..............................................................................366

جنگجوی مارکش......................................................................................367

عصای مار نشان...................................................................................368

گل مار..............................................................................................370

تقویم های نجومی....................................................................................372

دلیل قطعی بر ایرانی بودن اینکا ها............................................................372

طرح بازار پرسا شیلی با نقوش معماری اسلامی ایرانی.................................374

کلاه حیوان نشان...............................................................................376

درخت ژنتیک...........................................................................................378

گیلگمش...........................................................................................379

گردنبندهای قلوه ای شکل(لوبیا شکل).......................................................380

استفاده از بازوبند وخالکوبی بدن در پهلوانان ایران وسرخپوستان امریکا..............382

استفاده ازسینه بند های چوبی در بعضی از سرخپوستان و بعضی از اقوام ایرانی.........385

گوسفند پرسا یا گوسفند فارسی یا بره سیاه............................................. 386

ماکیان یکسان و گیاه ذرت...................................................................387

صورتک خشمگین(ضحاک)....................................................................389

قایق های حصیری......................................................................390

نماد شکار شیر با خنجر.....................................................................393

شباهت معماری شوش ایران ومایا ها............................................................394

موسیقی...................................................................................395

صنایع دستی ..............................................................................399

ننو..............................................................................................401

الهه تاریکی(شیطان) ...........................................................................403

قنداق کردن...................................................................................404

صورتک یا ماسک..................................................................................405

مومیایی کردن اجساد.......................................................................406

روش های خاکسپاری....................................................................408

روش خا کسپاری در خمره  ...................................................................409

مقبره های سنگی ............................................................................412

دفن در دخمه .............................................................................414

تشکیلات نظامی...............................................................................415

اسطوره ها و افسانه ها...........................................................................416

خط میخی در امریکا.....................................................................418

دلیلی قطعی بر ایرانی بودن اینکا ها.....................................................419

ترکیب آلیاژی یکسان دراتصالات فلزی سنگ های مناطق تخت جمشید و کشوربولیوی ....421

آیا در ایران آثاری از امریکا پیش از حضور اروپائیان وجود دارد............................422

اینکا ها با انواع دایناسور ها آشنا بوده اند.......................................................425

انقراض دایناسورها بوسیله غربی ها................................................................430

شرح بعضی از انواع دایناسور ها ،در کتب کسانی که در سالهای اولیه اشغال امریکا  از آنجابازدید کرده اند....432

آیا سیمرغ پرنده اسطوره ای ایران وجود خارجی داشته است؟.............................433

برج یا هرم یا پرامید یا زیگورات...................................................................440

سفیر............................................................................................447

وجود قنات در دشت های خشک امریکای جنوبی.................................................448

استفاده از علامت پنجه یا خمسه....................................................................449

تشابه در ساخت خانه،کپر،کلبه،آلاچیق وچادر.....................................................450

پوشاک..................................................................................................453

قالی وگلیم.............................................................................................456

اسناد چینی در مورد حضور ایرانیان ومسلمانان در امریکا...............................460

مدرکی بسیار مهم که نشان می دهد ایرانیان باستان در امریکا حضور داشته اند..........463

ایرانیان پایه گذار ورزش های رزمی چون گونگ فو و کاراته  می با..................465

 

پدرکارلوس کرسپی و مدارک حضور ایرانیان در قاره امریکا............................466

اقوام ایرانی که در قاره امریکا زندگی می کنند........................................470

قوم آر یوکو یا آریاکو وکو گی یا کوهی  ...............................................470

قوم کنا در پاناما وبندر کناوه ایران ........................................................479

قوم موپاچه................................................................................486

قوم اینکا.........................................................................................498

سنگ های ایکا وعلوم پیشرفته اینکاها.....................................................506

از سپاهان تا اسپانیا...........................................................................508

ناحیه ایرانی عبد کاس(فاطیما )در پرتقال...................................................513

شاتل ایرانی  .............................................................................514

کتاب تورات وساخت سفینه فضایی بوسیله ایرانیان.....................................518

کایت وچتر نجات وسایلی که ایرانیان ساخته اند.............................................520

دستگاه حفاری عظیم.........................................................................521

ایرانیان باستان با تکنولوژی برق وباطری و ژراناتور ولامپ آشنا بوده اند.............522

فرمول پلی سیلیکونها(نیمه هادیها) در ایران باستان..............................................523

مهره های شطرنج در میان قوم اینکا.........................................................541

آیا ابن سینا به گنجینه علوم باستانی ایرانیان دسترسی داشته است..........................542

آیا اینکا ها موحد و زرتشتی بوده اند..................................................544

اینکاها همانند، ایرانیان دو روز اعتدالین را جشن می گیرند..........................555

دلیلی قطعی بر ایرانی بودن اینکا ها ...............................................556

مراسم قاشق زنی در موقع ماه گرفتگی..............................................558

شهر کوزکو در پرو نامی ایرانی با معماری ایرانی........................................561

راه شاهی در ایران وپرو...................................................................563

روش حکومت مشابه در ایران باستان وقوم اینکا...........................................566

معبد تیاوانکو یا پرسپولیس دیگری در بولیوی............................................567

اقوامی از مکزیک که شبیه اقوام ایرانی زندگی می کنند.....................................569

قوم هوی چول  یا ویراریتاری  ....................................................................570

قوم راراموری یا تراحمارا......................................................................572

قوم گوآجیرا..........................................................................................575

 

اقوام جنوب آمریکای جنوبی،کاوشکار،سلکنام،ثریا،یمنی..............................578

ایرانیان باستان به چه طریق و در چه زمان پا در سرزمین امریکا گذاشتند.............589

ایرادی که بعضی در مورد بازگویی جنایت غربی ها می گیرند............................593

چه کسی آدمخوار است؟.........................................................594

اوج جنایت در حق بومیان امریکا................................................................599

کاخ های اروپا بر پیکر له شده بومیان امریکا بنا شده است.....................................618

معرفی مهم ترین اقوام بومی امریکا..............................................................620


  کلیک کنید:  سکه های ساسانی اسلامی

کلیک کنید:  فرهنگستان تاریخ ایران

کلیک کنید:  آخرین دوران یخبندان

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه:  اگر وبسایت ارگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ   http://arq.ir

 

کلیک کنید:  تماس و نظر