وبلاگ تاریخی و جغرافیایی  " ارگ ایران "

وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران "

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir
وبلاگ تاریخی و جغرافیایی  " ارگ ایران "

وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران "

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir

اهرام گمشده اسرار آمیز کشور چین

اهرام گمشده اسرار آمیز کشور چین

پیش گفتار

       جوانان باهوش ایران،،  توانایی های دانشی و فکری خود را با مطالعه وبسایت ارگ بالا ببرید،  تا بتوانید از تاریخ و جغرافیای ایران بخوبی و بدرستی بگویید و بنویسید،  و از آنها در مقابل ترفندها و دروغها و حملات دفاع نمایید.

تصویر نقشه کشور چین،  عکس شماره 7973.

اهرام مخفی کشور چین

تصویر تعدادی از اهرام کشور چین،  عکس شماره 7974.

      حدود 100 هرم باستانی در استان شاآنشی Shaanxi، شهرستان شیان Xi'an ، مرکز کشور چین قرار دارد.  شاآنشی یا کنجانفو (به چینی: 陝西)، (به پینیین: Shaanxi) یکی از استان‌ های کشور چین است.  این استان در مرکز این کشور قرار گرفته ‌است،  و مرکز آن شهر شیان است.  جمعیت آن بالغ بر چهل میلیون نفر است.

      این اهرام نشان دهنده ورود تمدن از ایران و چین استان ایران،  به کشور چین کنونی می باشد،  در این اهرام آثار فراوانی وجود دارد،  که بوضوح نشان دهنده غیر چینی بودن آنهاست.  منجمله وجود مومیایی هایی با قیافه مردم ایران یا آریایی.

      دولت چین در 60 سال گذشته سعی در مخفی نگه داشتن یا استتار و از بین بردن این اهرام داشته است،  منجمله در آنها جنگل کاری کرده،  و به کشاورزان گفته است،  در آنها کشاورزی کنند،  و یا سنگها و اشیای آنها را بغارت ببرند.

      وظیفه جوانان محقق متخصص ایران است،  که درباره آنها تحقیق کنند و بگویند و بنویسند،  و در این میان اغفال ترفند های مختلف،  منجمله حقه های غربی برای اینکه آنها را اروپایی بدانند نشوند.

لشکر سفالین کشور چین

تصویر لشکر سفالین کشور چین،  عکس شماره 7975.

      لشکر سفالین (به چینی: 秦始皇陵兵马俑) شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در قرن 49 خورشیدی ایرانی است.  مجسمه‌ های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند.  این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال ‌های اخیر به شمار می‌روند،  که در سه گورستان بزرگ کشف شده‌ اند،  و فضایی بیش از 56 کیلومتر مربع را اشغال کرده‌ اند.

      گویند در سال ۱۹۷۴ میلادی،  کشاورزان چینی در استان شاآن‌شی به صورت کاملاً اتفاقی مقبره چین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی را کشف کردند.  مجسمه‌ های لشکر سفالین بیش از ۷۰۰۰ سرباز،  ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب می‌شود.  در رشته ‌ای از حفاری ‌های دقیق و پیوسته،  از سال ۱۹۷۴ تاکنون،  بیش از ۲۰۰۰ پیکره از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند.

      مجسمه‌ های لشکر سفالین با اندام و اندازه واقعی به عنوان «پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان» مستقر شده بودند.  آنها به اولین امپراتوری چین متحد به نام چین شی هوان تعلق دارند.  این امپراتور در قرن 49 خورشیدی ایرانی بر چین باستان حکومت می‌کرد.

      برخی از این سربازان با استفاده از رنگ‌ های سرخ،‌ سبز،‌ زرد و صورتی و آبی رنگ ‌آمیزی شده‌ بوده‌ اند،  که به مرور زمان این رنگ‌ها از بین رفته ‌اند،  اما بقایای آن در خاک نزدیک سربازان کشف شد،  و باستان شناسان در تلاشند تا دریابند آیا رنگ‌ها متعلق به رنگ طبیعی خاک است،  یا رنگ واراداتی یا تولیدی ترکیبی است.

مومیایی های تاریم کشور چین

تصویر دو مومیایی تاریم کشور چین،  عکس شماره 7976.

      مومیایی های تاریم مجموعه ای از 500 مومیایی است،  که در Tarim Basin، Xinjiang امروزی در چین کشف شده است،  و تاریخ آنها به  قرن های 48 تا 50 خورشیدی ایرانی برمی گردد.  دولت چین آنها را مخفی نگهداشته و پنهان کرده است،  زیرا بسیاری از این مومیایی قیافه غیر چینی،  و کاملاً ایرانی دارند.  اروپائیان در ترفند هایشان می گویند،  که آنها اروپایی بودند،  ول هیچ توضیح علمی تاریخی برای این گفته ندارند.

   مهم:  اروپائی هایی که توانسته اند مردم محلی اطراف اهرام را ببیند،  گفته اند،  این مردم اهرام را متعلق به خدای خورشید،  و مومیایی های سفید ایرانی را فرزندان خورشید می گویند،  که در ذهن و از خاطرات و تعریف های گذشته های خود دارند.

سنگ های دروپا کشور چین

تصویر سنگ های دیسکی دروپا کشور چین،  مشروح در اینجا،  عکس شماره 7977.

 توجه:  جهت اطلاع بیشتر موضع تیتر های بالا را بزبان انگلیسی در جستجوها بنویسید و پیگیری کنید.

کلیک کنید:  راز مصر باستان

کلیک کنید:  تاریخ کشور چین

کلیک کنید:  استان های تاریخی ایران

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه:  اگر وبسایت ارگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ   http://arq.ir

 

کلیک کنید:  تماس و نظر و پرسش