وبلاگ تاریخی و جغرافیایی  " ارگ ایران "

وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران "

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir
وبلاگ تاریخی و جغرافیایی  " ارگ ایران "

وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران "

مطالب و مقالات از وبسایت ارگ ایران www.arq.ir

اولین کاشفان جهان

اولین کاشفان جهان

پیش گفتار

      جوانان باهوش عزیز ایران،  همانگونه که امروزه می بینید،  از همه طرف به ایران و ایرانی،  حملات سخت و نرم می شود،  بیاید از تاریخ و جغرافیای کشور خودتان،  با تمام قدرت دفاع نمایید.  واقعیت های تاریخی را از وبسایت ارگ بگیرید،  و در گسترش و پیشبرد اهداف وبسایت ارگ،  کار و تلاش کنید،  به امید اینکه فردایی با دانایی نوین ایرانی داشته باشیم.

   مهم ــ  در مطالب مختلف تمدن های کهن آت و جی نوشته ام،  که اولین کاشفان تمام جهان مردم این دو تمدن بودند،  مانند در اینجا،  و مطابق ذات بشر آنها با شرایط ایجاد شده در آغاز پایان آخرین دوران یخبندان،  به اطراف کوچ کردند،  و تمام جهان را پیمودند،  در تمدن کهن آت از طریق تنگه برینگ امروزی به قاره آمریکا رفتند،  و در دوران تمدن کهن جی از دریا و خشکی تمام جهان را در نوردیدند،  انسان و تمدن را بردند.

    توجه:  مطالب مقاله اولین کاشفان جهان،  در مطالب ارگ پخش است،  بزودی آنها را در این صفحه گرد آوری می کنم.  

تعریف دیگر از کشف آمریکا

      در مطلب دو عکس از پیکره سنگی پوکوتیا،  و کاسه مگافوئنته،  که در یکی دو پست قبلی نوشتم،  عزیزانی کنجکاو شدند بیشتر بدانند.  مقدار زیادی از این دست آثار باستانی،  در اختیار کشیش پدر پائلو کارلو گرسپی قرار داشت،  که از مبلغین کاتولیک ایتالیایی مقیم شهر کونکو کشور اکوادور بود.  اندکی بعد از مرگ این کشیش در 1982 آنها دزدیده و ناپدید شدند،  زیرا آن آثار می گفتند،  که ایرانیان کاشف قاره آمریکا بودند،  و غربیها این را نمی خواستند کسی بداند.  در ابتدا کسی بفکر این نبود،  که این اشیا باستانی مربوط به حدود اوایل هزاره چهارم خورشیدی ایرانی است،  و از هندو چین و خلیج فارس به آمریکای جنوبی رفته،  و بعنوان اشیای مقدس در اختیار بومیان کوهستان های اکوادر و پرو قرار داشته است.  امروزه اهل فن گمان می کنند،  هنوز از این دست اشیای باستانی و ماقبل از تاریخ در غار های مخفی،  میان کوهستان اندیس قاره آمریکای جنوبی وجود داشته باشد،  جویندگان گنج برای بدست آوردن آنها در تلاش هستند.  جوانان باهوش ایران باید نسبت به این موضوع دقت نظر داشته باشند،  زیرا بخشی از آنها تاریخ ایران هستند،  و براحتی می توانند ثابت کننده اولین کشف قاره آمریکا باشند.

   عکس آثار باستانی و زیر خاکی،  که در اختیار پدر گرسپی بود،  عکس شماره 4429 ،  شامل ورقه های متعدد مسی با نوشته هایی،  که کاملاً متفاوت از کار های تاریخی بومی است.  مجسمه های متعدد که نشان های از کار های بین النهرین باستان دارد،  کار های طلایی کنده کاری شده،  بنا به گفته اشخاصی که این گنجینه را دیده بودند، این آثار خیلی زیاد بودند.

   عکس سمت چپ کتیبه روی ورقه مس کشف شده،  در کشور اکوادور آمریکای جنوبی،  نزد پدر گرسپی که در چند پست قبلی از آن نوشتم،  سمت راست کتیبه سنگی کشف شده،  در تمدن کهن جی استان کرمان.  دقیقاً شباهت بین دو خطوط مشخص است،  با حساب داده های تاریخی،  که می گوید اولین بار حدود پنج هزار سال پیش مس توسط مردمان استان کرمان کشف شد،  و کتیبه مسی که در اکوادور کشف گردیده،  که درست مانند خطوط کتیبه سنگی استان کرمان ایران است.  این ورقه های مسی اتفاقی در آمریکای جنوبی نبوده اند،  آنها توسط دانش خاص دریانوردی و غیره به آنجا رفته اند،  باید در این باره توسط جوانان باهوش ایران تحقیق شود،  مخصوصاً در موزه های کشور های پرو و اکوادور.  عکس شماره 4436.

   عکس پیکره سنگی پوکوتیا،  و دیگری کاسه مگافونته،  متعلق به حدود پنج هزار سال پیش، که هر دو در تیاهواناکو کشور بولیوی نزدیک مرز کشور پرو پیدا شده اند،  و در 2002 میلادی شناسایی علمی شده اند.  روی هر دو مصنوع حروف الفبای میخی ایرانی حکاکی شده است،  و در موزه فلزات گران بها (موزه طلا) این کشور نگهداری می شوند.  هر دو این آثار زیر خاکی دینی هستند،  و براحتی می توان رابطه دین و اهرام آسیای جنوب شرقی و قاره آمریکا را با ایران و نیایشگاه چغازنبیل متوجه شد.  مطمئن این اشیا مستقیم از خلیج فارس به آمریکا نرفته اند،  و در این میان واسطه های تجاری و فرهنگی دریایی در شرق دور داشته اند.  این ها دلیل وجود تجارت ماقبل از تاریخی ایران می باشند،  عکس شماره 4428.

سنگ های جالب ایکا

      ایکا نام شهری است،  که مرکز استان کواستال می باشد،  و در 300 کیلومتری شهر لیما پایتخت کشور پرو قرار دارد.  این شهر در حاشیه بیابان آتاکاما و نزدیک رودخانه ایکا بنا شده است،  جایی میان کوه و اقیانوس آرام،  و فاصله چندانی با نازکا ندارد.  در این شهر سنگ هایی یافت شده اند،  که به سنگ های ایکا معروف شده اند،  و از آثار باستانی ایکاست.  اکثر طرفداران نظریه فرا زمینی ها با آن آشنایی دارند،  اما داستان این سنگ ها از نظر محققان بسیار مخدوش است،  زیرا غربیها نمی خواهند بگویند،  که مردمی از تمدن کهن جی،  آشنایی کامل با پیدایش و تاریخ زمین داشتند،  و آنها این علم و داستانها را در گذشته های دور تر به پرو منتقل کردند.

   عکس سنگ های ایکا،  عکس شماره 7067.  آنها در واقع مجموعه ای از سنگ های اندوزیتی هستند،  که سطح آنها پوشیده از تصاویر دایناسورها و فناوری پیشرفته است،  و آن را متعلق به عهد باستان می دانند.  همان طور که در تصاویر نیز پیداست،  اندازه سنگ ها متفاوت است.  مطابق ادعای هایی  سنگ ها را در حوالی شهر های اکوکاجی و ایکا یافت شده اند.  جهت اطلاع بیشتر در اینترنت بنویسید:  سنگ های ایکا یا به انگلیسی:   ica stones،  ولی تمدن کهن جی و کلنی نشین های این تمدن در ایرلند و انگلستان و دیگر نقاط جهان را بخاطر داشته باشید،  قبلاً در اینباره زیاد نوشته ام.

   ــ  دایناسور = دایو = دیو اصطلاحی امروزی + نا = زیاد + سور = بزرگ، جشنواره،  رنگ قرمز جشنواره و شنل دینی،  در کل می شود دیو بزرگ بزرگ،  این واژه نشان می دهد در تمدن کهن جی،  از دایناسور شناخت کامل داشتند.  دایو = دا = بلند + یو،  دار = دا + ر = علامت وابسته.  جهت اطلاع بیشتر به معنی نام شهرها و روستا های ایران بروید.

    عکس لنگر های سنگی کالیفرنیا،  این لنگر های سنگی که حتی تا 140 کیلو وزن دارند، نشان از دریانوردی قاره کهن با قاره آمریکا در حدود هزاره چهارم و پنجم خورشیدی ایرانی دارد،  عکس شماره 7734.  جهت اطلاع بیشتر در جستجوها به زبان انگلیسی بنویسید:  لنگر های سنگی کالیفرنیا.

کتاب تاریخی جدید

   کتاب تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب از جناب دکتر حمید شفیع زاده، یک کتاب خوب و ارزشمند از اولین کاشفان قاره آمریکا است.  ایکاش نویسنده بجای چاپ کتاب گران قیمت کم تیراژ،  نوشته های خودش را از ابتدا در اینترنت منتشر می کرد،  تا علاقمندان نیز با او زودتر و بیشتر آشنا می شدند،  و با پرسشها و نظرات نوشته را کامل تر می کردند.  در واقع چاپ کتاب در این قرن،  عدم شناخت حرکت زمین زیر پا است،  و نیز باعث گران شدن بهای چوب و نابودی بیشتر جنگلها،  مصرف فراوان آب و انرژی،  و کلاً صدمه به محیط زیست است،  همچنین علاقمندان در گوشه و کنار ایران و جهان،  از مطالب مورد نظرشان محروم می شوند،  کسانیکه ادعای علم ایرانی دارند،  باید از مسائل کاسبکاری دوری کنند.

   مهم ــ  امیدوارم جناب دکتر حمید شفیع زاده،  پی دی اف کتاب خودشان را درست کنند،  و رایگان در اینترنت منتشر نمایند،  تا بیشتر به بخشی از علم در ایران و برای ایرانی خدمت شود،  و نیز صحت ادعای ایران و ایرانی دوستی ها ثابت شود.

   عکس یک مجسمه آنتیک امروزی،  کلی نماد های دوران کهن ایران در این طرح بکار رفته است،  عکس شماره 7739.

کلیک کنید:  نظریه های کوچک تاریخی

کلیک کنید:  اثر های جهانی تمدن های کهن آت و جی

کلیک کنید:  موزه مجازی وبسایت ارگ

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه:  اگر وبسایت به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ   http://arq.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد